PVV: Hardere aanpak drugscriminaliteit Glanerbrug

In het nieuwsbericht van 23 november 2017 van TC Tubantia zijn bewoners aan het woord over de toenemende overlast en onveiligheid die zij door drugscriminaliteit ondervinden. De (voornamelijk Duitse) junks zijn verantwoordelijk voor bedreigingen en intimidaties, ze veroorzaken vernielingen en laten rondslingerende spuiten en naalden achter.

Ook uit de reportage van PowNed van 23 november 2017 blijkt dat de overlast weer toeneemt, nadat een bekende drugsdealer van burgemeester Van Veldhuizen weer mocht terugkeren naar zijn woning.

De PVV Overijssel fractie heeft in schriftelijke vragen aan Gedeputeerde Staten van Overijssel gevraagd aan te sturen op een hardere aanpak van (drugs)criminaliteit in Glanerbrug zodat bewoners op elk gewenst moment van de dag of nacht veilig over straat kunnen.

“Wij hopen dat de Provincie bereid is bij te sturen en consequenties te verbinden als de halfzachte aanpak langer voortduurt”, aldus Rafaël de Wit, woordvoerder van de Overijsselse PVV fractie. “Burgers moeten veilig over straat kunnen en hun eigendommen moeten gerespecteerd worden. Wij moeten er niet aan denken dat kinderen of volwassenen zich prikken aan achtergebleven naalden, want het risico is groot dat die besmet zijn met een of andere SOA. Die drugspraktijken moeten dus nú worden gestopt!”

De PVV Overijssel verwacht in de komende weken antwoorden van het Provinciaal bestuur.