PVV: Puinhoop bij ProRail.

Woensdag 6 december 2017 werd bekend dat ProRail wederom van een tweetal projecten een puinzooi heeft weten te maken.

Op het traject Kampen-Zwolle, het zogeheten “Kamperlijntje”, is de ondergrond onvoldoende onderzocht, waardoor verzakking is opgetreden en er nu een maximumsnelheid van 100km/uur geldt, in plaats van de beoogde 140km/uur.

Op het traject Enschede-Zwolle kan de trein niet verder dan Raalte, vanwege verkeerd gebouwde onderstations te Zwolle.

De Overijsselse PVV fractie gaat stevige vragen stellen aan Gedeputeerde Staten. “Dit is natuurlijk prutswerk van het allerhoogste niveau”, zegt Hidde Heutink, woordvoerder van de PVV.

ProRail zal de veiligheid van reizigers op het Kamperlijntje 100% moeten garanderen. Bovendien kan wat de PVV betreft de Provincie Overijssel niet verantwoordelijk gehouden worden voor de naar verluidt miljoenen euro’s aan extra kosten die herstelwerkzaamheden van de twee trajecten met zich mee gaan brengen.